Iš žurnalo Business & Exhibitions 2009 Gegužė
Rima Šereikienė
Nors už lango pavasarėja ir šiltus rūbus skubame numesti šalin, odos ir kailių salone "Karalškas tigras"nepanašu, kad šaltasisi sezonas baigėsi. Čia, kailių ir odos dirbinių karalystėje, tarp prabangių sabalų ar nuostabių bebrų kailinių visada dvelkia šiluma. O salono šeimininkas Mečislovas SUBELIS žurnalo B&E skaitytojams pasakoja, kaip kailiniai daro įtaka žmogaus gyvenime, kaip dalyvavimas tarptautinėse parodose jo, kaip verslininko, akiratį bei padėjo pažinti šio verslo subtilybes.
Salone "Karaližkas tigras" prekiaujama tik garsiausių Europos kailinių ir odos gamintojų produkcija. Verslo pradžioje klientams galėjote pasiūlyti vos kelių gamintojų kailinius ar striukes, dabar salone matome daugiau nei trisdešimties geriausių Europos kailių ir odos gamintojų dirbinius. Kodėl nusprendėte eiti sudėtingesniu keliu ir prekiaujate tokiu gausiu kailių ir odos rūbų asortimentu?
Taip, galėjau pasirinkti paprastesnį variantą įdėti mažiau triūso, ir nekvaršinti sau galvos. Tačiau, pasirinkęs ne vieno ar kelių gamintojų pasiūta produkcija, neprašoviau. Juk mūsų tautiečių skonis labai skiriasi nuo užsieniečių siūlomo asortimento.
Taigi, jei salone prekiaučiau išskirtinai vieno gamintojo kailiniais ar strikėmis, ko gero, greitai turėčiau atsisveikinti su šiuo verslu. Mūsų pirkėjų skonis itin įvairus: vieniems patinka kailiniai atspindintys prancūzišką elegantiškumą, kitiems mielesnės stiukės "water free", atspindinčios suomių praktiškumą, treti mėgsta kailinius gaminius su trupučiu kičo...
Tarptautinėse paroduose dalyvaujame tiek, kiek gyvuoja salonas, - dešimtus metus. Ką suteikia dalyvavimas parodose? Ar galima pritaikyti jose demonstruojamą kailių madą čia, Lietuvoje?
Dalyvavimas parodose leidžia įgyti tam tikrą žinių bagažą. Taip pat - ir susipažinti, siaučiančiais ten, mados vėjas. Tada grįžęs galiu tuos vėjus pradėti valdyti. Be abejo, mados tendencijos skiriasi, tačiau visur moteris nori atrodyti tikra moterimi. O kailiniai jai tokią galimybę suteikia.
Dar vienas įdomus pastebėjimas: dalyvavimas parodose man suteikia galimybę geriau pažinti savo klientą. Kai kailinius demonstruoja manekenės, jos gali truputį tave apgauti - parodyti kailinius tik iš gerosios pusės.
Tačiau nuvykęs kartu į parodą savo kolegių paprašau, kad ir jos tuos pačius kailinius užsivilktų. Tuomet išryškėja, sakysim, kad galbūt demonstruojami kailiniai yra skirti labiau žemesniems žmonėms, nei lietuvaičiai( verta atkreipti dėmesį į rankovių ilgį ir pan.) Juk bus skirti mano salono pirkėjams, kuriuos per tiek metų spėjau pažinti. Tiek esantį, tiek potencialų. Dalyvaudamas parodose iš anksto modeliuoju kiekvieno mūsų kliento poreikius ir lūkesčius.
"Karališkajame tigre" galima rasti ne tik juodus klasikinius kailinius arba ne tik paprastą striukę?
Šiame salone galime pasiūlyti daugiau nei trisdešimties garsiausių, madingiausių, prabangiausių kailinių gaminių ar odinių striukių bei paltų iš Ispanijos, Kanados, Italijos, Prancūzijos, Suomijos, Argentinos ir kitų šalių. Todėl kailinius sau gali susirasti ir pats įnoringiausias klientas, mat 80 proc. mūsų siūlomos produkcijos sudaro klasikiniai gaminiai. Na, o likę 20 proc., sakyčiau, sudaro "crazy" stiliaus gaminiai... Juos gali dėvėti žmonės, kurie mėgsta, kad net jų vilkimi drabužiai atspindėtų jų maištingą sielą...
O gaminių kainos pas mus taip pat skiriasi nuo tų, kurios siūlomos užsienio kailių ir odos salonose. Tačiau jei čia taikytume tokias pat kainas, kaip ten, likčiau nesuprastas tiek klientų, tiek verslo partnerių. Todėl šiame salone veikiama pagal griežtus kainodaros principus, leidžiančius pateikti tokią kainą, kad patikęs gaminys būtų įperkamas.
Ko dar žmogus gali tikėtis užsukęs į vieną prabangiausių kailių ir odos salonų?
Atėjęs čia žmogus neišeis nusivylęs. Mes jį priimsime ir leisime pasijusti šeimininku, t.y. jeigu nusprendė įsigyti tuos ar anuos kailinukus, jam bus suteikta galimybė derėtis. Smagu, kada pirkėjas įsigijęs rūbą, vėl po kurio laiko grįžta. Šiame saline nėra nuostatos, jog čia gali apsipirkinėti tik pasiturintys žmonės. Ne. Čia apsiperka ir žmonės, disponuojantys vidutinėmis pajamomis. Salono darbuotojos suteikia išsamią įsigyto gaminio priežiūros konsultaciją. Arba papasakos apie dabar vyraujančius mados vėjus. Vadinasi, mūsų misija įvykdyta - galime pasiūlyti aukščiausios kokybės gaminius bei išskirtinį aptarnavimą kiekvienam klientui, nepriklausomai nuo jo piniginės storio.