21 Spa SU MEILE JŪSŲ KARALIŠKAS TIGRAS
Veiklos kryptis 2006/Nr.3
Kailiniai ir odiniai drabužiai, nepaisant žaliųjų protestų, išlieka geidžiama prabangos preke. Tačiau šios prekės pardavėjams virš galvos nuolat kabo konkurencijos kardas. Didėjant pasiūlai išlaikyti nuolatinius klientus, kaip tvirtina odos ir kailių drabužių salono „Karališkas tigras“ savininkas Mečislovas Subelis, gali padėti tik meilė, kad ir kaip keistai tai skambėtų.
„Karališko tigro“ salonas sėkmingai veikia aštuoneris metus. Per šį laiką jis nekeitė adreso – kaip buvo, taip ir liko įsikūręs Vilniuje, Laisvės prospekte, Pasaže pas Juozapą. Prabangos prekėms įprastos centrinės miesto gatvės ar didieji prekybos centrai salono savininkui netapo strategine verslo plėtros kryptimi dėl paprastos priežasties – jis linkęs manyti, kad kokybiškai prekei jos pardavimo vieta turi didelę, bet ne lemiamą įtaką. Toks požiūris pasitvirtino – salone netrūksta nei nuolatinių, nei naujų klientų. lr tai – ne tik vilniečiai, bet ir pirkėjai iš kitų miestų – Mažeikių ar Klaipėdos, taip pat ir iš užsienio. Jaučiasi jie čia kaip namie – pasisveikina su kasdien salone būnančiu savininku, šnekteli apie naujienas, tačiau ir naujiems klientams nėra nejauku – juos tuoj pat maloniai sutinka konsultantės, pasirengusios atsakyti į visus klausimus apie drabužių kokybę ir mados tendencijas.
„Karališkas tigras“ veikia ir pagal kainodaros principus, kurie leidžia išlaikyti mažesnę prekių kainą. Prekybos antkainis net garsiausių Italijos ar Prancūzijos, Suomijos, Grenlandijos, Kanados, Graikijos, Italijos, Didžiosios Britanijos, Olandijos kailių ir odos drabužių gamintojų prekėms taikomas toks, kad jos liktų įperkamos. Kartais išskirtinio dizaino ir itin geros kokybės odos ar kailio drabužis vis tiek lieka du-triskart pigesnis, nei būtų Europos šalyse.
Salone galima įsigyti dviejų lygių prekių: geros ir itin geros kokybės kailio ir odos drabužius. M.Subelis ateityje šias prekes ketina talpinti atskirose prekybos salėse ir rengti naujų kolekcijų pristatymus išskirtinei publikai.
Kokias kolekcijas, atsivežti naujam sezonui, salono savininkas nusprendžia lankydamąsis tarptautinėse parodose Milane ar Paryžiuje. Atrankos kriterijus aiškus: naują kolekciją turi sudaryti dvidešimties ar trisdešimties firmų gaminiai. Jokiu būdu ne vienos. Tai – griežta taisyklė, kurios M.Subelis laikosi atsispirdamas firmų siūlymams salone prekiauti tik išskirtinai vieno gamintojo rūbais. „Tai būtų paprastesnis sprendimas. Galima būtų įdėti mažiau darbo ir uždirbti daugiau pinigų. Tačiau aš taip elgtis negaliu. Esu viską pratęs daryti su meile. Jei siūlyčiau vienos firmos drabužius, žinau, kad skriausčiau tuos klientus, kuriems jos stilius nepatinka. Lietuvių skonis – labai įvairus. Aprangos stiliaus prasme nėra tokio tipo kaip „lietuvis“. Vienam patinka prancūziškos grynos linijos, kitas nori itališkos pompastikos, net su šiokiomis tokiomis kičo apraiškomis, trečiam arčiausiai širdies suomiškas praktiškumas. Todėl parodose užsakau įvairių rūbų – galbūt vienos firmos du, o kitos – dešimt ar penkiasdešimt visada galvodamas apie tam tikro kliento tipažo poreikius, o kartais net ir konkretaus žmogaus poreikius“, – pasakojo M.Subelis.
Vienos iš žymiausių specializuotų kailių ir odos drabužių firmos, kurių produkcija prekiaujama „Karališkajame tigre“ tai „Fontani „, „Olivieri „, „Enrico Coveri“, „Marconi“, „Galotti“. Kiekvieną sezoną kai kurie iš gamintojų sąrašo išbraukiami, nes nesulaukė klientų susidomėjimo, tačiau visuomet sąrašas ir papildomas trejetu naujų firmų, kurias salono savininkas pasirenka parodose. „Mes niekada nedirbame su pigiomis kompanijomis, tokiu būdu nesiekiame gauti kuo didesnio pelno. Man patinka ir labiausiai džiugina, kai kokybišką prekę įsigijęs žmogus sugrįžta“, – sakė M.Subelis.